دسته‌بندی نشده

تشک طبی بهتر است یا طبی فنری؟

کدام تشک برای شما مناسب‌تر است؟ طبی یا فنری؟ هر دو نوع تشک، مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب بستر مناسب، یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر کیفیت خواب شماست. اما با وجود تنوع بالای تشک‌ها در بازار، تصمیم‌گیری ممکن است دشوار باشد. تشک‌های طبی و طبی فنری دو نوع محبوب هستند تشک‌های طبی مثل یک بغل گرم و نرم، از بدن شما پشتیبانی می‌کنند و برای دردهای کمر خیلی خوب هستند. اما تشک‌های فنری با فنرهای کوچک خود، هوا را بهتر عبور می‌دهند و برای شب‌های گرم مناسب‌تر هستند. در ادامه، به شما کمک می‌کنیم تا با مقایسه این دو نوع، بهترین انتخاب را داشته باشید.برای تجربه خوابی آرام و باکیفیت، پیشنهاد می‌کنیم محصولات خواب فروشگاه نست لیپ را امتحان کنید.

تفاوت تشک طبی با طبی فنری در چیست؟

فرق تشک طبی و طبی فنری از جهات مختلفی مورد ارزیابی قرار می گیرد. در میان کالاهای خواب موجود در بازار، این دو مدل محبوبیت بیشتری دارند و هر یک به میزان قابل توجهی در فروشگاه های تشک فروخته می شوند. تشک های طبی فنری مدت کوتاه تری است که وارد بازار فروش شده اند و در همین بازه های زمانی محدود به شهرت رسیده اند. بلاوه اینکه افرادی هستند که از بیماری هایی همچون کمر درد و گردن درد رنج می برند پیشنهاد می کنیم با مشورت پزشک و برسی دقیق ساختار این مدل ها انتخاب هوشمندانه تری داشته باشند برای این که ببینید کدام تشک با بدن شما بیشتر سازگاری دارد حتما به مجموعه نکات زیر دقت داشته باشید.


حتما بخوانید: برای آشنایی با بهترین تشک طبی برای دیسک کمر و راهنمای خرید کامل، اینجا کلیک کنید.


 فرق تشک طبی و طبی فنری در ساختار

فرق تشک طبی و طبی فنری در خصوص ساختار طراحی هر یک از این محصولات بیشتر از همه مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد. تشک‌های طبی ساختار یکپارچه ای دارند از یک لایه فشرده و یکپارچه از مواد مختلف مانند فوم، لاتکس یا ژل ساخته شده‌اند. این لایه‌ها به صورت مستقیم از بدن شما پشتیبانی می‌کنند و فشار را به طور یکسان پخش می‌کنند. برخلاف تشک‌های فنری، تشک‌های طبی فاقد هرگونه فنر هستند. این خصوصیت باعث می‌شود که تشک طبی انعطاف‌پذیری کمتری داشته باشد و شکل بدن شما را به طور دقیق‌تر به خود بگیرد. وهمچین فوم‌های استفاده شده در تشک‌های طبی شامل مموری فوم، فوم سرد، فوم لاتکس و … است. هر کدام از این فوم‌ها منحصر به فرد هستند که بر راحتی و پشتیبانی تشک تاثیر می‌گذارد.

تشک‌های طبی فنری از لایه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که شامل یک لایه فنر، لایه‌های فوم و روکش است. فنرهای استفاده شده در تشک‌های طبی فنری به دو دسته متصل و منفصل تقسیم می‌شوند. فنرهای متصل به هم متصل هستند و حرکت در یک قسمت از تشک، سایر قسمت‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حالی که فنرهای منفصل به صورت جداگانه عمل می‌کنند و حرکت در یک قسمت، قسمت‌های دیگر را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.لایه‌های فوم در تشک‌های طبی فنری برای افزایش راحتی و پشتیبانی بیشتر استفاده می‌شوند. این لایه‌ها معمولاً از فوم‌های نرم‌تر ساخته شده‌اند و بر روی لایه فنر قرار می‌گیرند.

تفاوت تشک طبی و طبی فنری در درجه سفتی

برای انتخاب یک تشک استاندارد باید حتما به سلیقه خود برای انتخاب دقت داشته باشید. تشک های طبی فنری اغلب ساختار نرم تری نسبت به مدل های طبی دارند. این تشک ها در عین حال که از الیاف متراکمی تشکیل شده اند بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند. به همین خاطر کسانی که به خوابیدن بر روی رختخواب نرم عادت دارند، از تشک های طبی فنری دو منظوره استفاده می کنند. تشک های طبی اغلب درجه سفتی بیشتری دارند و برای بیماران و افراد مسن کارایی خواهند داشت.

مقایسه تشک طبی و طبی فنری از نظر تحمل وزن

برای انتخاب بهترین کالای خواب باید حتما به فرق تشک طبی و طبی فنری از نظر تحمل وزن دقت داشته باشید. مدل های طبی به دلیل سفتی زیاد، برای افراد سنگین وزن بهترین گزینه هستند. افراد با وزن بالا اغلب بر روی این تشک ها قرار می گیرند و در میان الیاف فرو نخواهند رفت. اما کسانی که وزن معمولی یا پایین دارند به سادگی از نوع طبی فنری استفاده خواهند کرد.

مقایسه راحتی وقابلیت انتقال لرزش تشک طبی و طبی فنری

در نظر گرفتن میزان راحتی تشک مورد استفاده یکی از موارد مهمی است که در زمان خرید ارزیابی می شود. در میان این دو محصول، مدل طبی فنری راحتی بیشتری در هنگام خواب برای افراد به ارمغان می آورند. این تشک ها حالت بدن مصرف کننده را به خود می گیرند و بسیار انعطاف پذیر هستند. هر دو مدل تشک طبی و طبی فنری از نظر میزان انتقال لرزش در سطح استانداردی قرار دارند و در صورت جا به جایی افراد از انتقال حرکات به بخش های دیگر پیشگیری می کنند. تشک های طبی بیشتر از مدل های طبی فنری از این ارتعاشات پیشگیری می کنند. به همین خاطر انتخاب تشک های طبی دو نفره راحتی و آرامش بیشتری در حین استراحت برای افراد به ارمغان می آورد.

قیمت تشک های طبی و طبی فنری

قیمت تشک های طبی و طبی فنری در مدل های تک نفره و دو نفره کاملا با هم متفاوت است. برای استفاده بهتر از راهنمای خرید بهترین تشک طبی حتما به هزینه های تعیین شده برای هر یک از انها دقت داشته باشید. انواع طبی فنری اغلب قیمت به صرفه تری نسبت به مدل های طبی و تخصصی دارند. به همین خاطر اغلب مصرف کنندگان این محصولات را ترجیح می دهند.

بررسی ویژگی‌های تشک طبی استاندارد: راه‌های تشخیص و انتخاب بهتر

برای خرید یک تشک مناسب باید به تشخیص درست تشک های طبی توجه داشته باشید. با در نظر گرفتن فرق تشک طبی و طبی فنری دیگر این دو محصول را با هم اشتباه نمی گیرید. برخی از روش های عمومی تشخیص تشک های طبی از قرار زیر هستند:

توجه به کیفیت پارچه های رویه تشک و کیفیت دوخت آنها
توجه به علائم استاندارد درج شده بر روی تشک ها
توجه به ضمانت نامه های معتبر
ارزیابی کیفیت فوم به کار رفته در تشک های طبی
بررسی میزان سفتی تشک

از کجا بفهمیم تشک طبی فنری است؟

برای خرید تشک های طبی فنری باید به روش های تشخیص این محصولات دقت داشته باشید: پیش از هر چیز به تفاوت ها و فرق تشک طبی و طبی فنری دقت داشته باشید تا این دو محصول را با هم اشتباه نگیرید توجه به جنس فنرهای به کار رفته و توجه به قیمت خرید تشک طبی فنری تشک های مرغوب اغلب با قیمت خیلی کم یا خیلی گران ارائه نمی شوند.

مزایا و معایب تشک های طبی و طبی فنری

مزایا و معایب تشک طبی کیفیت خواب مصرف کننده را در طول مدت استفاده تحت تاثیر قرار می دهد، تشک طبی بهترین انتخاب برای بیماری های ستون فقرات و دیسک به شمار می رود، اندام های بدن را به خوبی حفظ می کنندو همچنین استفاده از این تشک ها برای جذب گرما مزایای بی شماری دارد.
از مزایای تشک های طبی فنری قیمت به صرفه راحتی خواب بر روی مدل طبی فنری، طول عمر تشک های طبی فنری، پخش فشار مناسب بر روی تشک و در آخر نرمی و سفتی مناسب در حین خواب

نتیجه گیری

پزشکان و کارشناسان حوزه سلامت همواره به انتخاب یک تشک استاندارد برای داشتن خوابی آرام توصیه می کنند. به همین خاطر افراد باید علاوه بر صرف هزینه برای خرید سرویس خواب و سایر لوازم جانبی استراحت خود برای انتخاب یک تشک استاندارد هم هزینه کنند. در این راستا باید به دنبال بهترین تشک های ارائه شده در دنیای کالای خواب بگردید. تشک های طبی و طبی فنری دو محصول فوق کاربردی برای پشتیبانی از اندام های مختلف بدن هستند. این تشک ها از تشدید بیماری های ستون فقرات پیشگیری می کنند و سلامت بدن شما را تضمین خواهند کرد. در این بخش به فرق تشک طبی و طبی فنری و ویژگی های هر یک از این محصولات کاربردی پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *